چگونه با قانون جذب به خواسته و هدف هایی که داریم برسیم؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تابلوهای بینایی، انرژی مثبت، جملات تاکیدی مثبت، راز، عصر جدید و قانون جذب همگی مفاهیمی هستند که بر اساس فلسفه های شرقی و در برخی موارد، فیزیک هستند. آنها به ویژه در اوایل دهه 2000 محبوب بودند و مطالعات قطعی و بررسی شده ای در مورد اثربخشی شیوه هایی که آنها توصیه می کنند وجود ندارد.

 

با این حال، مطالعاتی در مورد اینکه چگونه ایجاد یک دیدگاه مثبت می تواند به سلامت جسمی و سلامت روانی کمک کند و به شما در بهبود روابط خود در خانه و محل کار کمک کند، وجود دارد. آیا یادگیری بیشتر در مورد قدرت جذب و تفکر مثبت می تواند به شما در دستیابی به اهداف یا تحقق رویاهایتان کمک کند؟ دقیقا چیه؟ و آیا این فلسفه نکات منفی دارد؟

 

محتوا


قانون جذب چیست؟


چند قانون جذب وجود دارد؟


آیا قانون جذب معایبی دارد؟
چگونه از تفکر مثبت و مفاهیم مشابه برای دستیابی به اهداف شغلی خود استفاده کنید
قانون جذب
قانون جذب چیست؟


قانون جذب که گاهی اوقات قدرت جذب نامیده می‌شود، در اصل این ایده است که اگر روی چیزی که می‌خواهید تمرکز کنید و باور داشته باشید که اتفاق می‌افتد، این اتفاق خواهد افتاد. صحنه جادوگر شهر اوز را تصور کنید که در آن جادوگر خوب به دوروتی می‌گوید که پاشنه‌های خود را صاف کند در حالی که می‌گوید و فکر می‌کند «هیچ جایی مثل خانه نیست». سحر و جادو و تفکر جادویی، این همان چیزی است که بسیاری از دانشمندان به نظریه‌های قدرت جذب نگاه می‌کنند.

با این حال، قوانین جذب شبیه به عقاید مذهبی اعتقاد و ایمان است. از بسیاری جهات، خاستگاه آن ادیان و فلسفه های باستانی است. مفاهیم مشابهی در نوشته های هندو، بودایی،یهودی و مسیحی وجود دارد.

آموزش گام به گام قانون جذب

جنبش اندیشه جدید قرن نوزدهم
قوانین جذب، همانطور که ما امروز با آنها آشنا شده ایم، در قرن نوزدهم با جنبش تفکر جدید مسیحی در ایالات متحده آغاز شد. آن جنبش متنوع بود، اما بیشتر مردم فینیاس پی کویمبی (1802-1866)، یک درمانگر ذهنی و معنوی و هیپنوتیزم کننده را به عنوان بنیانگذار جنبش می دانند. کویمبی آموخت که بیماری جسمی همه چیز در ذهن است. مشهورترین شاگرد او مری بیکر ادی، بنیانگذار علوم مسیحی بود. در اواخر دهه 1890، فلسفه‌های تفکر جدید فراتر از شفا تکامل یافته بودند و شامل قدرت ذهن برای ایجاد موفقیت مادی می‌شدند.

 

اگرچه اکثر طرفداران ایده‌های تفکر جدید مسیحیان بودند، منشأ بسیاری از آموزه‌های جنبش از قرن پنجم تا چهارم پیش از میلاد، فیلسوف یونانی افلاطون و ایده‌آلیسم افلاطونی سرچشمه می‌گیرد. او معتقد بود که «قلمرو ایده‌ها»، به عبارت دیگر، ذهن، واقعی‌تر از دنیای مادی است. دیگر جنبش‌های قرن نوزدهمی که شبیه اندیشه آزاد یا تحت تأثیر آن هستند عبارتند از:

 

هگلیسم، بر اساس فیلسوف آلمانی قرن 18-19، G.W.F. هگل
سوئدبورگییسم، بر اساس آموزه های الهیدان قرن هجدهم، امانوئال سوئدنبورگ


Theosophy، در نیویورک در سال 1875 توسط هلنا پی بلاواتسکی، سرهنگ هنری استیل اولکات و ویلیام کیو قاضی برای مطالعه فلسفه افلاطونی، و سایر فلسفه های دینی از جمله هندوئیسم، بودیسم، کابالا و تصوف و پل زدن بین فلسفه های شرقی و غربی تأسیس شد.
استعلایی، بر اساس اندیشه های رالف والدو امرسون، فیلسوف-شاعر

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم

 

اطلاعات متناقضی زیادی در مورد اینکه چه کسی اولین بار از اصطلاح "قانون جذب" استفاده کرده است وجود دارد، اما اکثر مردم می پذیرند که مفاهیمی که بیشتر از همه به آنها به عنوان "قوانین جذب" و "قدرت جذب" اشاره می کنند در سال 1906 با ویلیام شروع شد. واکر اتکینسون و کتابش ارتعاش فکر یا قانون جذب در دنیای فکر. او با تقطیر ایده‌های تجلی، ارتعاش، انرژی و اندیشه اعتبار دارد.

در طول دهه‌های بعدی، بسیاری از نویسندگان، فیلسوفان و جویندگان دیگر درباره قدرت یا قانون جاذبه‌ها نوشتند و صحبت کردند، از جمله والاس دی واتلز 1910، که علم ثروتمند شدن را نوشت. ایده قوانین جذب چندین بار وارد مد شد و از مد افتاد، اما هرگز از بین نرفت. سپس جنبش عصر جدید آمد که در دهه های 1970 و 1980 آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

عصر جدید از بسیاری جهات شبیه به ایده‌های جنبش مسیحیت جدید است، اما ایده‌های مذهبی و غیرمذهبی متعددی را نیز کاملاً در بر می‌گیرد. و در حالی که اکثر طرفداران تفکر جدید مسیحی بوده و هستند، نمی توان این را برای همه طرفداران ایده های عصر جدید گفت. عقاید عصر جدید چنان رایج است که امروزه 62 درصد از آمریکایی ها، سکولار و فرقه ای، حداقل یک عقیده عصر جدید را دارند.

راز
در سال 2006، روندا برن، راز را بر اساس مطالعاتش در مورد ایده‌های کتاب «علم ثروتمند شدن» واتلز نوشت و منتشر کرد. وقتی بیشتر مردم به قدرت جذب فکر می کنند، این کتاب برن است که آنها را با این اصطلاح آشنا می کند. کتاب او و فیلم بعدی که بر اساس آن ساخته شد، ایده هایی مانند ایجاد یک تابلوی دید را وارد جریان اصلی کرد. این تمرین شامل تعیین هدف یا اهداف، برش تصاویر از عناصر نوع زندگی که می‌خواهید داشته باشید، سپس چسباندن آن‌ها روی تابلوی پوستر برای کمک به تجسم و تجسم رویاها و اهدافتان است.

ایده های کتاب برن در بین مردم نفوذ کرده است

 

منابع 

https://www.coachhub.com/blog/law-of-attraction/

https://modireafkar.ir/the-law-of-attraction-package/

https://www.verywellmind.com/understanding-and-using-the-law-of-attraction-3144808

https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_attraction_(New_Thought)

 





:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : یک شنبه 7 اسفند 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی